افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بلعیدن مار پلنگی توسط یک کفچه‌مار در شهرستان زاوه + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۳۷۶۷
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
بلعیدن مار پلنگی توسط یک کفچه‌مار در شهرستان زاوه + فیلم
مدیر‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: صحنه کم‌نظیر بلعیدن مار پلنگی توسط یک کفچه‌مار (کبری) در ارتفاعات منطقه شکار‌ممنوع «بزمای» شهرستان زاوه در این استان، فیلم‌برداری و ثبت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله‌پور اظهار کرد: خورده‌شدن مار‌ها توسط یکدیگر پدیده‌ای نادر است که هر کسی شانس آن را ندارد که این لحظه را از نزدیک ببیند؛ اما این اتفاق جذاب توسط سلطانی، همیار محیط زیست در شهرستان زاوه، به ثبت رسید.

اینجا ببینید:

وی افزود: کفچه‌مار در شیب‌های صخره‌ای تا ارتفاع سه‌هزار‌متری زندگی می‌کند که این‌گونه غربی‌ترین پراکنش را در میان مار‌های کبری آسیایی دارد؛ در هنگام احساس خطر ناحیه گردن خود را پهن و قسمت جلوی بدن خود را از زمین بلند می‌کند؛ این مار با طول ۱۶۵ سانتی‌متر (حداکثر)، بدون پولک گونه‌ای و دارای ۲۱ ردیف پولک صاف پشتی است که به صورت تخم‌گذاری زاد‌وولد کرد و جمعیت آن در ایران متوسط است.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با اشاره به ویژگی‌های ماری که در این فیلم بلعیده شد، گفت: این گونه از مار بدنی به رنگ نخودی، خاکستری، قهوه‌ای، قهوه‌ای متمایل به زیتونی، خاکستری متمایل به زرد یا خاکستری متمایل به قهوه‌ای روشن یکدست یا با خطوط و نقوش متفاوت دارد.

وی با بیان اینکه این مار در هر بار زادآوری سه تا هفت تخم می‌گذارد، اظهار کرد: پراکنش جهانی این گونه در کشور‌های ایران، قزاقستان، یونان، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، ترکمنستان، سوریه، یونان، فلسطین، اردن، لبنان، پاکستان، عراق، افغانستان، مغولستان و چین است.

اله‌پور اظهار کرد: این مار غیرسمی است و هنگام احساس خطر مانند افعی‌ها خود را جمع کرده و صدای هیس‌هیس از خود تولید می‌کند و سر خود را به منظور گاز‌گرفتن به سمت جلو پرت می‌کند.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->